FAQ

Find svar på de mest almindelige spørgsmål herunder.

Hvis du ikke kan finde svar på det du vil spørge om, er du velkommen til at kontakte os.
Du kan ringe på tlf. 7210 8010 alle dage mellem kl. 8-18. Ellers send os en mail .


  Spørgsmål vedr. telebussen

Hvordan kan jeg bestille en telebus?

Du kan bestille en telebus ved at ringe til os på tlf. 7210 8010 eller sende os en mail. Telefonen er åben og mails besvares alle dage mellem kl. 8-18.

Du skal bestille telebussen minimum 1 time før du skal bruge den. Dog kun 45 minutter før, hvis du ankommer med færgen.

Hvornår kan jeg benytte en telebus?

Telebussen kører alle dage mellem kl. 5-23, søndag dog kl. 6-23. Bemærk, at på hverdage mellem 8.30-16 køres der kun handicap- og lægekørsel, samt persontransport til færgerne, hvis du har over 100o meter til færgehavnen.

For at kunne benytte telebussen, må der ikke gå en rutebus inden for den næste time. Derudover skal der indgå et knudepunkt som start eller slut på din rejse.

Hvad er et knudepunkt?

Et knudepunkt, er et sted på Samsø hvor hovedparten af passagererne i bussen på Samsø skal til eller fra.

For at kunne benytte telebussen skal der indgå et knudepunkt enten i starten eller slutningen af din rejse.

På Samsø er der knudepunkter i:

    • Nordby
    • Tranebjerg
    • Sælvig Havn
    • Ballen Færgehavn

Se knudepunkterne her

Hvordan afbestiller jeg telebussen?

Du afbestiller ved at ringe til os på tlf. 7210 8010. Husk telefonen lukker kl. 18

Du skal afbestille telebussen senest én time før det aftalte afhentningstidspunkt.

Uden for vores telefontid kan du ringe til Samsø Rederi. Alle dage indtil kl. 21.30 (Dog i perioden 12. november 2018 – 17. marts 2019 lørdage kun indtil kl. 19)

Hvad gør jeg hvis telebussen er forsinket?

Er telebussen forsinket mere end 15 minutter kan du ringe til os på tlf. 72108010. Telefonen er åben alle dage kl. 8-18.

Uden for vores telefontid kan du ringe til Samsø Rederi. Alle dage indtil kl. 21.30 (Dog i perioden 12. november 2018 – 17. marts 2019 lørdage kun indtil kl. 19)

Du vil altid modtage en sms når telebussen er på vej.

Hvad koster det at køre med telebussen?

Det koster det samme som at køre med rutebussen. F.eks. koster det 30 kr. for en voksen og 15 kr. for børn. Har du ø-kort rejser du gratis retur.

Du finder alle prisene her.

Kan jeg bruge mit periodekort til telebussen?

Ja, periodekort købt på Samsø gælder både til rute- og telebussen.


  Spørgsmål vedr. rutebussen

Hvornår kører rutebussen?

Rutebussen kører alle hverdage fra kl. 7-17.

Om sommeren kører rutebussen også i weekenden.

Du finder køreplanen her.

Kører bussen over hele øen?

Nej, men rutebussens rute dækker en stor del af øen.

Du kan se bussens stoppesteder her.

Er der mere end 500 meter til rutebussen kan du benytte en telebus.

Hvordan læser jeg køreplanen?

Hvis du har svært ved at læse køreplanen har vi lavet nogle film som kan hjælpe dig. Dem finder du her.

Husk du også altid du kan bruge rejseplanen.dk som nemt giver dig et overblik over din rejse.

Du er selvfølgelig også altid velkommen til at ringe til os på tlf. 7210 8010. Telefonen er åben alle dage kl. 8-18.

Kan man købe klippekort til busen?

Nej, men hvis du kører meget med bussen kan du med fordel købe et periodekort som gælder i 30 dage.

Periodekort købes i bussen og koster 475 kr. for voksne, 350 kr. for børn og 255 for pensionister.

Periodekort kan bruge både i rute- og telebussen

Kan jeg bruge mit Rejsekort på Samsø?

Nej, du kan ikke bruge Rejsekortet på Samsø.

Du kan betale med kontanter, kreditkort eller periodekort i vores rutebus og telebus.

Kan jeg bruge mit Ungdomskort i bussen?

Nej, dit Ungdomskort giver ikke rabat med vores rutebus eller telebus.


  Spørgsmål vedr. handicapkøresel

Hvem kan benytte handicapkørsel?

For at kunne benytte vores kommunale handicapkørsel skal du visiteres til dette hos Samsø Kommune.

Hvor meget kan jeg køre med handicapkørsel?

Du kan benytte dig af den kommunale handicapkørsel til 104 enkeltture per kalender år.

Hvornår kan jeg benytte mig af handicapkørsel?

Handicapkørsel kan benyttes alle dage kl. 5-23 og skal bestilles senest 2 timer før du skal bruge transporten.

Til kørsel  Samsø bestiller du hos på tlf. 7210 8010. Telefonen er åben alle hverdage kl. 8-18.

Til kørsel ud af Samsø bestilles din tur hos Midttrafik på tlf. 8740 8300 (tast 5). Telefonen er åben mandag – fredag kl. 8-12.

Kan jeg køre med handicapkørsel til lægen?

Nej, hvis du skal køres til læge på Samsø eller nærmeste speciallæge, skal du benytte dig af lægekørsel.

Samsø Kommune visiterer dig til kørslen og bestiller denne for dig.

Ring på 8792 2404 – telefontid mandag – torsdag kl. 10-12

Kan jeg benytte handicapkørsel udenfor Samsø?

Ja, men denne kørsel køres ikke af Samsø Bus.

Skal du ud af øen, skal du bestille din transport hos Midttrafik på tlf. 8740 8300 (tast 5). Telefonen er åben mandag – fredag kl. 8-12.

Hvad gør jeg hvis vognen ikke kommer?

Vi vil altid forsøge at kontakte dig ved forsinkelser. Venter du mere end 20 minutter skal du ringe til os. Efter aftale med os kan du vælge selv at ringe efter en taxa på vores regning.

Du ringer til os på tlf. 7210 8010 mellem kl. 8-18.

Uden for vores telefontid kan du ringe til Samsø Rederi på tlf. 7022 5900. Alle dage indtil kl. 21.30 (Dog i perioden 12. november 2018 – 17. marts 2019 lørdage kun indtil kl. 19)

Må man have gæster med på turen?

Mod betaling kan du tage 2 gæster med på din rejse (udover evt. visiteret medhjælp). Prisen for dine gæster er den samme som dig, dog rejser børn under 15 år gratis.


  Spørgsmål vedr. lægekørsel

Hvem kan køre med lægekørsel?

Alle der visiteres til lægekørsel af Samsø Kommune og samtidig modtager social pension kan benytte sig af dette.

Visitationen sker fra gang til gang.

Har du brug for lægekørsel skal du kontakte Samsø Kommune på tlf. 8792 2404 som visiterer dig og bestiller kørslen for dig. Telefontid er mandag til torsdag kl. 10-12

 

Kan jeg benytte lægekørsel hvis jeg skal til f.eks. fysioterapeut?

Nej, lægekørsel kan udelukkende benyttes til transport til egen læge på Samsø eller nærmeste speciallæge.


  Spørgsmål vedr. patienttransport

Hvem kan benytte sig af patienttransport?

Du kan benytte patienttransport, hvis du skal til behandling eller undersøgelse på sygehus udenfor Samsø (Region Midtjylland).

Hvis du har brug for patienttransport skal du selv kontakte Region Midtjyllands Kørselskontor, som visiterer dig til kørslen.

Hvornår skal jeg bestille transporten?

Kørsel skal bestilles senest dagen før hos Region Midtjyllands Kørselskontor på tlf. 7023 6248.

Telefonen er åben mandag – fredag kl. 8-14.


  Andre spørgsmål

Hvordan får jeg fat i Samsø Bus?

Du kan komme i kontakt til Samsø Bus på 4 måder:

  1. Telefonisk – Du kan ringe alle dage mellem kl. 8-18 på tlf. 7210 8010
  2. Mail – Du kan sende os en Mail – vi svarer alle dage mellem kl. 8-18
  3. Kontaktformular – Har du ingen mail, kan du benytte vores kontaktformular her på siden.
  4. Kontoret – Du er også velkommen til at komme forbi kontoret. Vi holder til i Samsø Rederis lokaler på Sælvig Havn

Hvordan får jeg fat på Samsø Bus uden for åbningstid?

Uden for vores telefontid kan du ringe til Samsø Rederi på tlf. 7022 5900. Alle dage indtil kl. 21.30 (Dog i perioden 12. november 2018 – 17. marts 2019 lørdage kun indtil kl. 19)

Kan jeg ringe direkte til chaufføren?

Nej, kontakt til chaufføren går via Samsø Bus.

Hvem ejer Samsø Bus?

Samsø Bus er Samsø Kommunes eget trafikselskab, som blev oprettet i 2017.

Busserne ejes af DK Bus som også er arbejdsgivere for chaufførerne

Vi bruger cookies!

Her på sitet bruger vi cookies i forbindelse med bl.a. trafikmåling, for at kunne udvikle bedre og mere målrettede brugeroplevelser.

Ved at benytte sitet accepterer du brugen af cookies.

Læs mere om cookies her.

Accepter Forlad sitet